Aktivnosti za djecu u periodu od 18.05. do 22.05. 2020.

   

Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje

Tjedan od 18.05.2020. – 22.05.2020.

Djeca u dobi od 3. do 7.godine

 

Prijedlog pripremile odgojiteljice Deniza Rakić i Biserka Bogdan

AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA  SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA  

1. Priča: „Plesna haljina žutog maslačka“

(priloženu u pdf formatu: https://vrtic-kapljica.hr/wp-content/uploads/2020/04/Plesna_haljina_zutog_maslacka-1.pdf), autorice Sunčane Škrinjarić

poveznica: https://youtu.be/Z3E8dq4LKv4

  – razvoj pozitivnih emocionalnih stanja

  – razvoj pozitivnih stavova i odnosa prema sebi

  – poticanje na prihvaćanje različitosti i pomaganj

  – poticati na razvoj empatije na biljnom i životinjskom  svijetu

 

AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA

SPOZNAJNOG RAZVOJA                                      DJETETA

 

2. Istraživačke aktivnosti „Mješanje boja“

 

3. Igre slovima i brojevima

– poticanje iskustva istraživanjem odnosa i veza među predmetima i pojavama

   – poticanje na logičko zaključivanje

 

AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA

RAZVOJA GOVORA, KOMUNIKACIJE I STVARALAŠTVA DJETETA

 

4. Likovne i stvaralačke aktivnosti „Napravi i maslačka“, „Napravi pauka i mrežu“

  – crtanje i slikanje na temu „Ples cvijeća“, „Maslačak“ i „Paukova mreža“

     – razvoj likovnog stvaralaštva s neoblikovanim materijalima

      – razvoj estetike kod djeteta

 

5. Instrumentalna glazba na temu  „Kukci i cvijeće“
( izvor: https://youtu.be/Obqs3cyOeUc )

 

AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA

TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA

 

6. Igra „Pauk i muha“

   – razvijanje koordinacije pokreta i spretnosti

 

7. igra „Paukova mreža“

   – rad na koordinaciji cijeloga tijela

 

8. igra „Kolariću paniću“

   – razvijanje koordinacije pokreta kostiju, zglobova i mišića šake (posebmo prstiju) radi izvođenja malih i preciznih pokreta

 

 

 

 

 

1.Čitanje ili slušanje priče

 

Dragi roditelji!

 

Rano čitanje slikovnica i različitih priča djeci, gradi čvrste temelje ne samo za razvoj mentalnih i edukativnih sposobnosti nego ujedno utječe na djetetov pogled na svijet te mu time pomaže da se nosi s raznim izazovima u životu.

 

Prijedlog:

Pročitajte djetetu slikovnicu „Plesna haljina žutog maslačka“ (priloženu u pdf formatu: https://vrtic-kapljica.hr/wp-content/uploads/2020/04/Plesna_haljina_zutog_maslacka-1.pdf), autorice Sunčane Škrinjarić, a možete zajedno poslušati i istoimenu audio priču na poveznici https://youtu.be/Z3E8dq4LKv4

 

Prepričavanjem priče kod djeteta razvijamo vještinu slušanja, pažnju i proširujemo rječnik. Kada pročitate ili poslušate priču prokomentirajte s djetetom o tome:

 

   – U koje godišnje doba se odvija priča?

   – Nabroji imena cvijeća koja idu na ples

   – Zašto maslačak ne želi na ples?

   – Tko je prvi čuo plač maslačka i pokušao mu pomoći?

   – Nabroji kukce u priči

   – Tko je pomogao maslačku da ode na ples?

   – Koji lik iz priče bi najviše volio/voljela biti i zašto?

 

2.Istraživačke aktivnosti „Miješanje boja“

 

Ovdje je prikazan način na koji se boje miješaju

Djeci ponudite tri osnovne boje (crvenu, žutu i plavu). Za miješanje boja ovdje smo koristili tempera boje.

 

            

 

 

3.Igre brojevima i slovima

 

– Igra brojevima

 

                                   

Foto: Pinterest

 

Na papir naljepite oči i nacrtajte pauku osmijeh. Na rubove tanjura napišite brojeve od 1 do 8, a na štipaljke točkice koje mališan mora izbrojati i staviti uz odgovarajući broj (ukoliko dijete još nije spremno za učenje brojeva, poslužite se običnim štipaljkama i napravite paukove nožice).

Potrebno je isprintati predložak paukove mreže i pauka (starija djeca to mogu uz pomoć roditelja i sama izraditi)

            

 

Upute: Dijete prepoznaje i imenuje brojeve do pet ili više i tako rješava zadatak

 

 

 

– Igra slovima „kukci i cvijeće“ 

Potreban materijal: plastični čepovi, papir, škare i ljepilo

Naziv i način igre: slovne pokrivaljke – dijete crta, izrezuje, piše imenuje i prepoznaje glas, a od pojedinih glasova sastavlja zadanu riječ

 

     

     

 

 

 

 

4.Likovne i stvaralačke aktivnosti

 

 

– Pitajte dijete dali bi voljelo napraviti svoj maslačak pa krenite zajedno u istraživanje likovnih tehnika

 

      Materijal: papir, tempera boje, plastelin i higijenski štapići

 

 

  Materijal: kolaž papir, tempera boja, blazinice, ljepilo, škare i klamarica

 

Detaljna uputstva možete pogledati na poveznici:

http://krokotak.com/2018/04/dandelions-with-cotton-pads/

 

 

– Nudimo vam nekoliko jednostavnih tehnika kako napraviti paukovu mrežu

 

Emina paukova mreža

   Potreban materijal: četiri drvene letvice, ljepilo i vuna

 

 

 

 Potreban materijal: papirnati tanjur, špaga ili vuna, škare

Uputstvo i više slika na poveznici: http://www.pjesmicezadjecu.com/paukova-mreza-2.html#ixzz6MVg2pFaD

 

 

 

   Potreban materijal:  štapići za grlo, vuna u boji, ljepilo i tempera boja

 

 

 

 

– Kako napraviti pauka

 

    Potreban materijal:  plišana žica, vuna, karton, plastične oči, škare, ljepilo

 

 

 

   Potreban materijal:  plišana žica, ambalaža od jaja, plastične oči, škare, ljepilo

 

 

    Potreban materijal:  kesten, čačkalice, plastelin, ljepilo

 

Sa olovkom, flomasterom ili tehnikom akvarel djeca mogu na papiru nacrtati svoj doživljaj priče na temu „Ples cvijeća“, „Maslačak“  i „Pauk i mreža“.

 

Veselimo se i željno iščekujemo vaše radove!

 

Već nam je stigao Emin crtež

 

 

Objasnila je kako je crtež nastao. Nacrtati dijagonalne crte koje prolaze kroz sredinu, prvo podijeli na četiri dijela a zatim na osam. Treba početi s unutarnje strane povezivati točke i mreža je gotova.

      

 

 

5.Instrumentalna glazba  „Kukci i cvijeće“

 

(izvor YouTube: https://youtu.be/Obqs3cyOeUc )

Pustite glazbu djeci dok rade, jer uz glazbu je sve ljepše

 

6.Igra „Pauk i muha“

 

Djeca sjede u krugu a oko njih ide pauk i nosi u ruci klupko vune ili neki drugi predmet. Djeca i pauk pjevaju: „Pletem, pletem mrežicu da ulovim mušicu, kad mušice pohvatam ja ih više ne puštam“. Na kraju pjesmice pauk neopaženo spušta predmet iza jednog djeteta, to dijete uzima premet i trči oko kruga a pauk ga lovi. Kad ga ulovi mijenjaju mjesto i tako redom.

 

7.Igra „Paukova mreža“

 

Jedno dijete je pauk i nalazi se po strani prostora za igru. Ostala djeca su muhe i slobodno trče po prostoru. Na znak „pauk“, pauk kreće u lov i pokušava uhvatiti muhe. Važno je da pauk čvrsto drži muhe za ruku jer tako prave paukovu mrežu. Igra traje sve dok se sve muhe ne uhvate.

8.Igra „Kolariću paniću“

 opularna igra sa koncem

(izvor YouTube: https://www.24sata.hr/lifestyle/sjecate-li-se-ove-igre-to-smo-radili-prije-facebooka-i-igrica-495942 )

 

 

 

Draga djeco i roditelji,

Na kraju našeg virtualnog druženja šaljemo vam mnogo pozdrava, te vam nudimo još nekoliko zabavnih aktivnosti na temu:

 

– Igra „Labirint“

Upute: Pomozi pauku da dođe do svoje kuće

 

 

 

– Igra Pronađi put“

 

Upute: Oboji leptira koji je uspio sletjeti na cvijet

 

 

 

– Osmosmjerka

 

 

Prijedlog: Istražimo maslačak

Svibanj je mjesec kad je cvijet maslačka u najvećem cvatu, zato vas pozivamo dragi roditelji i djeco da boravite što više u prirodi. Tijekom šetnje pronađite i uberite cvijetove maslačka i od njega napravite zdrav med. Tako ćete kod djece poticati istraživački duh i učiti ga navikama zdrave prehrane.

 

U ovom videu možete saznati kako napraviti med od maslačka:

https://tn.vlip.lv/video/2awIAs8pqMuT7QI%3D.html

 

OSTANITE ODGOVORNI!

Odgojiteljice

Deniza i Biserka