Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan: 25.05.2020.- 29.05.2020.
Djeca u dobi od 1- 3 godine
|
||
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
1.Izrada “lutke rukavice”- Ginjol žabe | |
· razvoj pozitivne slike o sebi | ||
· razvoj samostalnosti | ||
· razvoj socijalne kompetencije | ||
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
2.Izrada umetaljke”oblici i boje” | |
· razvoj vizualne percepcije (oblika i boje) | ||
· razvoj koncentracije i pažnje | ||
· razvoj logičkog zaključivanja | ||
· pokušaji i pogreške | ||
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
3.Brojalica “Jožica” i crtanje korak po korak | |
4.Likovna aktivnost “Izrada šuškalica” | ||
· razvoj ritma i pokreta | ||
· razvoj slušne percepcije i prepoznavanje različitih slogova | ||
· razvoj govora | ||
· razvoj pamćenja | ||
· razvoj pozitivne emocije | ||
· razvoj kreativnog izražavanja | ||
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA |
5.Podna igra “Skakanje po stopicama” | |
· razvoj spretnosti i koordinacije pokreta | ||
1.Izrada “lutke rukavice”- Ginjol žabe
Dragi roditelji!
Sva djeca nose naklonost i ljubav prema lutki. Lutka je element njihove igre, biće njihova svijeta, sudionik i sugovornik, njihov drugi mali, često hrabriji i odvažniji “ja”. Riječ je o Ginjol lutki ili lutki rukavici. Ova lutka je specifična jer postaje lutka onog trena kad je navučete na ruku poput rukavice, potrebno joj je dati pokret i glas te na taj način oživjeti.
Zajedno sa djecom izradite lutku rukavicu- Ginjol žabu, možete i dvije za sebe i dijete. Oživite lutku kroz pjesmu, recitaciju o žabi, izmislite priču, neka dijete samo smišlja priču kroz što će izraziti svoje doživljaje i osjećaje.
Potrebna vam je jedna zelena čarapa.
Navučete čarapu na ruku tako da palace položite u sredinu prostora za petu.
Lutka je skoro gotova!
Napravite rolicu od izvučenog dijela – dobili ste dva oka. Zašijte s malo konca.
Evo i druge žabe!
Regaregakvak!
Baš je život lak!
Bara nam je mili stan,
nitko nas ne tjera van!
Regaregakvak!
ŽABE
Kreke, kreke, kreke
stale žabepokrajrijeke
klepe, klepe, klepe
rodakaže- al sulijepe
čuležaberodu
pa hop, hop u vodu!
2.Izrada umetaljke “Oblici i boje”
Potreban materijal: šira, plića kartonska kutija (npr.pizza karton), tvrđi karton za izradu geometrijskih oblika (krug, trokut, kvadrat i pravokutnik), flomasteri ili tempere u 4 osnovne boje (crvena, žuta, zelena i plava), kistovi i škare.
Postupak: od tvrđeg kartona, izrežite više geometrijskih oblika, od svakog po 3 – 4 komada i obojite svaki oblik u drugu boju. Poklopac od kutije izrežite u 4 geometrijska oblika i njihove rubove obojite u drugu boju.
Način igre: Ponudite djetetu umetaljku na stol i izvadite geometrijske oblike iz kutije sa strane. Imenujte sa djetetom svaki geometrijski oblik i boju. Ponovite ako treba više puta u tijeku igre. Zadatak djeteta je da točno ubaci geometrijski oblik u odgovarajući oblik na kutiji. Svaka pogreška je novi pokušaj do točnog rezultata. Potičite dijete da imenuje oblike i boje pri ubacivanju.
3.Brojalica „Jožica“ i crtanje korak po korak
Brojalice su glazbeni govor, emocija koju svako dijete ima i kroz koju je izražava. Ako se tom govoru dodaju glazbeni elementi: ritam i ton, novonastali glazbeni govor postaje još veća emocija koja je za dijete čuđenje i stvarnost.
Dok izgovarate recitaciju crtajte na papiru što izgovarate. Neka Vas dijete slijedi u aktivnosti.
JOŽICA – recitacija
Točka, točka, točkica
Gotova je glavica.
Male uši, mali vrat,
Trbuh mu je kao sat!
Male ručice, male nožice,
Evo našeg Jožice!
4.Likovna aktivnost „Izrada šuškalica“
Potreban materijal: ambalaža, krep traka, škare, riža, kamenčići, grah, tempere u boji i kistovi.
Izrada: Od ambalaže napravite dva-tri para različitih šuškalica, različitog zvuka. Svaki par neka ima različiti materijal punjenja (riža, grah, kamenčići). Po želji obojite šuškalice u različite boje. Neka dijete boja samo.
Cilj je postići različite zvukove šuškalica, a isto tako da dijete prepozna dvije iste šuškalice, istog zvuka.
Aktivnost: Ponudite djetetu šuškalice da s njima manipulira. Da bi igra bila potpuna, upalite mu neku veselu glazbu ili brojalice u kojima će dijete šuškalicama slijediti ritam glazbe.
https://www.youtube.com/watch?v=LHQzXrJMgKk
5.Podna igra “Skakanje po stopicama”
Potreban materijal: kreda ili certifix
Kredom napravite otiske djetetovih stopica na podu. Svaka sljedeća stopica mora imati drugačiji smjer (jedno ide pravo, drugo lijevo, treće desno i tako se redoslijed ponavlja.
Dijete ima zadatak skakati po točno zadanim stopicama. Igra se ponavlja više puta dok dijete ne postigne spretnost da u cijelosti dovrši zadatak od početka do kraja.
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan: 25.05.2020.- 29.05.2020.
Djeca u dobi od 2 do 6
Prijedlog pripremile odgojiteljice: Nikolina Mehić Urem |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
“Pantomima osjećaja”
“Pantomima životinja” Osjećaj radosti i zadovoljstva u igri Razvoj pozitivne slike o sebi Razvoj samopouzdanja |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
Razni geometrijski oblici”
Uočavanje razlike Prepoznavanje pojmova Učenje boja |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
“Lutke od čarapa”
Poticati govor kod djece Razvijati djetetova maštu Pravilno izgovaranje glasova i riječi Igre ponavljanja riječi |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
“Crtanje nogama uz razne pokrete”
(Skoči na papir, stoj na jednoj nozi, zatim drugoj, vrti se u krug) Razvoj pokretljivosti Razvoj preciznosti |
1.Igre pantomima
Igre pantomima svi volimo. Za najmlađu djecu su uvijek zanimljive životinje. Skačeš kao zec ili žaba, puziš kao zmija, umivaš se kao mačka….
2. Geometrijski oblici
Materijali: kartonski tuljci od WC papira, tempere u boji, veliki hamer papir.
Postupak: Oblikujte tuljke u razne oblike savijanjem i igra može početi.
3.”Lutke od čarape”
Materijali: čarapa po želji, tkanina, botuni razni, čupave žice, flomasteri…..
U izradi ovakve čarape možete pustiti maštu na volju, što god imate pri ruci, napravite svoju osobnu lutkicu. Komunikacija može trajati jako dugo, ponudite djetetu da samo smislu priču, osluškujte ga i budite dio igre.
4. “Crtanje nogama uz razne pokrete”
Materijali : veliki hamer papir, razne tempera boje, običan najlon za noge.
Za ovu igru bi bilo idealno dvorište. Ako ste u mogućnosti, onda ćete uživati u veselom slikanju sa nogama, dijete će uživati i dobro se razgibati.
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan od 25.05.2020. – 29.05.2020.
Djeca u dobi od 1. do 3.godine
Prijedlog pripremila odgojiteljica Branka Juraga
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
1. Aktivnost „Kocka emocija (osjećaja)“
2. Aktivnost „Lutke emocija (osjećaja)“
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
3. Istraživanje „Geometrijska slagalica“
4. Istraživanje „Slagalica – boje i oblici“
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA GOVORA, KOMUNIKACIJE I STVARALAŠTVA DJETETA |
5. Likovna aktivnost „Izrada otisaka“
6. Scenska igra „Emocije“
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA |
7. Igra „Pronađi put“
|
Dragi roditelji,
Prve emocije koje dijete izražava su reakcije ugode ili neugode. Dijete pozitivna emocionalna stanja izražava smiješkom (gugutanjem…), a neugodne plačem, mrštenjem, izrazom gađenja…
Do kraja 6. mjeseca života dijete izražava četiri primarne emocije (ljutnja, strah, radost, tuga) i prepoznaje ih kod odraslih. Te emocije su jednostavne, spontane, kratkotrajne, snažne i nestabilne.
Dijete trebamo naučiti izražavati emocije na socijalno prihvatljiv način, a ne ih potiskivati.
Dozvolite djetetu emocionalni rast. Dopustite mu da se veseli, tuguje, bude ljuto, zadovoljno… baš onako kako se osjeća.
Potaknite malo dijete da pokazuje i razgovara o tome kada je sretan, kada je tužan, kada je ljut…
1.AKTIVNOST „KOCKA EMOCIJA (OSJEĆAJA)“
(Izvor: https://juegos3.memurmaaslari.com/duygular-kupu/ )
Materijal: Tvrđi karton ili papir, printer, škare i ljepilo.
Upute: Isprintajte sliku sa linka i zalijepite na karton, izrežite i zalijepite u kocku.
- Dijete baca kocku i pokazuje izraz lica s kocke (radite to zajedno).
Sa starijom djecom razgovarajte o toj emociji.
1.AKTIVNOST „LUTKE EMOCIJA (OSJEĆAJA)“
Materijal: Karton, štapići i flomasteri.
Upute: Izrežite krugove od kartona, oslikajte razne emocije i stavite na mali štapić.
2.ISTRAŽIVANJE „GEOMETRIJSKA SLAGALICA“
Materijal: Karton, tempera ili cetifiks
Upute: Iz debljeg kartona izrežite geometrijske likove. Obojite ih temperom ili zalijepite ih cetifiksom u boji. Izrežite svaki lik na pola. Dijete pronalazi istu boju i slaže lik.
3.ISTRAŽIVANJE „SLAGALICA – BOJE I OBLICI“
Materijal: Štapići za grlo, tempera
Upute: Preko pet štapića nacrtati po jedan geometrijski lik (krug, trokut…) i obojati u različitim bojama. Dijete pronalazi štapiće po boji i spaja u određeni oblik.
4.LIKOVNA AKTIVNOST „IZRADA OTISAKA“
Materijal: Tuljci od kartona, tempera, papir
Upute: Tuljke oblikujte u geometrijske likove. Djeca moče tuljak u boju i otiskuje na papir.
5.SCENSKA IGRA „EMOCIJE“
Materijal: Lutke na štapu – emocije.
Upute: Dijete izabere jednu lutku, a roditelj uzme drugu i povede razgovor npr. Zašto si tužan? Tko te naljutio? ili „Ja sam tužan, a kako se ti osjećaš?“
6.IGRA „PRONAĐI PUT“
Materijali: Kreda ili izolir traka
Upute: Kredom ili izolir trakom napravite linije na podu. Dijete se kreće po određenoj liniji
(za mlađu djecu uz pomoć roditelja).
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan od 25.05. do 29.05. 2020. g.
Djeca u dobi od 1. do 3. g.
Prijedlog pripremila odgojiteljica Branka Lucić
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
Socio-emocionalnog razvoja djeteta
|
1. priča „TRI LEPTIRA“
*upoznavanje nove priče *poticanje razvoja prijateljstva i pomaganja drugima *razvoj pozitivnih emocionalnih stanja *razvoj pozitivne slike o sebi
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
Spoznajnog razvoja djeteta
|
2. igra LEPTIRI I ČEPOVI
3. igra POVEZIVANJE BOJA ( igra sa štipaljkama) 4. igra SORTIRANJE KOCKICA U BOJI *razvoj vizualne percepcije *poticanje istraživačkih aktivnosti *poticanje na logičko zaključivanje i razmišljanje *razvoj fine motorike |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
Razvoja govora komunikacije i stvaralaštva
|
5. IZRADA LEPTIRA (crveni,žuti i bijeli)
6. IZRADA CVJETIĆA (crveni, žuti i bijeli) *poticanje djece na razvoj mašte *poticanje na razvoj govora , razmišljanja i bogaćenje rječnika * usvajanje novih riječi
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
Tjelesnog i psihomotornog razvoja djeteta
|
7. UBACIVANJE LOPTICA
8. KRETANJE PO ZADANIM CRTAMA U BOJI *razvoj koordinacije pokreta *razvoj preciznosti
|
1.Čitanje priče „ TRI LEPTIRA“
Dragi roditelj, kroz aktivnosti čitanja pomažemo djetetu da razvija kreativnost, vježba komunikacijske vještine i bogati rječnik. Mala djeca uvijek vole vidjeti slike priča koje im se čitaju.Prilažem vam ilustraciju priče koju možete isprintati, tako će uvijek biti dostupna i djeci.
Jednog sunčanog ljetnog popodneva letjela su iznad zelene livade tri leptira: bijeli, crveni i žuti. Spuštali su se razigrano čas na jedan čas na drugi cvjetić. Iznenada nebo prekriše tamni oblaci. Zatim poče padati kiša. Leptiri žurno poletješe svome domu, ali nađoše zatvorena vrata.
Ostadoše na kiši. Njihova krilca bila su sve teža i teža.
Kad u vrtu ugledaše velike cvjetove ljiljana, poletješe k njima. Zamoliše jednoga od njih:
– Ljiljane bijeli, otvori nam svoje latice da se sklonimo od kiše!
Ljiljan odgovori:
– Bijelog leptira mogu primiti. Crvenog i žutog ne mogu.
Bijeli leptir tada reče:
– Ako nećeš primiti i moja dva prijatelja, hvala ti na gostoprimstvu!
I sva trojica odletješe.
Kiša je padala sve jače. Leptirići primijetiše krupni crveni tulipan. Pohitaše tamo i ljubazno ga zamoliše:
– Dobri tulipane, dopusti nam da se sklonimo u tvoju kućicu! Kiša će nas upropastiti…
– Neka uđu crveni i žuti. Bijelog leptira ne primam – reče tulipan.
– Tvoja nam zaštita ne treba ako nas ne primaš svu trojicu. Više volimo zajedano umrijeti nego svoga prijatelja ostaviti – rekoše uvrijeđeno crveni i žuti leptir i odletješe.
Taj razgovor čulo je sunce. Odmah je rastjeralo oblake. Zasjalo je toplo i osušilo krilca leptirićima. Oni su ponovno poletjeli na livadu. Igrali su se sve do večeri. Kad je vani smrklo, vratili su se kući i umorni slatko zaspali.
2.igra LEPTIR I ČEPOVI
Potreban materijal: tvrdi karton, tempere ili vodene boje, kistovi ,plastični čepovi u boji
Postupak: na kartonu nacrtajte leptira i obojite ga ( možete dati i djeci da ga obojaju).Kad napravite leptira izrežite na njemu krugove u veličini čepova koje imate (takve boje koristite i za leptira) Cilj igre je da dijete stavi čep u krug koji odgovara po veličini i boji.
|
3.igra POVEZIVANJE BOJA (igra štipaljkama)
Potreban materijal: karton, kolaž, tempere, kistovi, drvene ili plastične štipaljke
Postupak: karton izrežite u obliku kruga te ga podijelite u više jednakih trokuta, te ih obojite (možete ponuditi i djeci da bojaju) ili zalijepite kolaž papir.Ako imate drvene štipaljke i njih zajedno s djecom obojite u boje kojima ste obojili trokutiće na krugu.
Cilj igre je da dijete poveže štipaljku u boji s bojom na krugu.
4.igra SORTIRANJE KOCKICA U BOJI
Potreban materijal: plastične boce , izolir traka u boji, plastične kockice u boji.
Postupak: na plastičnim bocama napravite otvor. Rubove otvora zaštitite izolir trakom u boji.
Dijete treba ubacivati kockicu u bocu koja joj odgovara po boji.
5.izrada LEPTIRIĆA
Potreban materijal: bijeli papir, kolaž u boji , tempere ,kistovi,ljepilo,slamke
Postupak: Od bijelog papira izrežite tri leptira, jedan neka ostane bijeli, a crveni i žuti neka djeca sama obojaju ili ih napravite od kolaža. Napravljene leptire zalijepite na slamku i imate lutku za animaciju.
6.izrada CVJETIĆA
Potreban materijal :kartonska ambalaža od jaja,tempere ili vodene boje,kistovi ,slamke
Postupak: izrežte kartonsku ambalažu od jaja kao na slici, obojajte ih u bojama cvjetića kao iz priče (crveni, žuti i bijeli), ponudite i djeci da ih oni obojaju. Na cvjetiće također zalijepite slamku.
Sad kad ste napravili cvjetiće i leptire možete djeci ponovo ispričati priču uz pomoć ovih lutkica, uključite i dijete u animaciju.
|
7.KRETANJE PO ZADANIM CRTAMA U BOJI
8.UBACIVANJE LOPTICA
Potreban materijal: kreda u boji, loptice u boji, veći karton
Postupak: vani na dvorištu nacrtajte nepravilne crte, neka dijete hoda po tim crtama. Na većem kartonu napravite otvore u obliku kruga (više krugova), rubove krugova obojite u različite boje svaki krug u drugu boju. Cilj je da djeca loptu u boji ubacuju u odgovarajući krug u boji.
DODATNI SADRŽAJ:
Dragi roditelji,
ako ste kreativni , maštoviti za malu djecu možete sami napraviti slikovnicu, da im od najranije dobi razvijete interes za čitanje priča. Ovo je jedna manipulativna, mekana i kratka slikovnica koja zaokuplja interes djece.
Slikovnica je od filca. „S LEPTIROM KROZ ČETIRI GODIŠNJA DOBA“
ZIMA
PROLJEĆE
LJETO
JESEN
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan: 18.05.2020.- 22.05.2020.
Djeca u dobi od 1- 3 godine
Prijedlog pripremila odgojiteljica: Vlatka Radovčić |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
-slikovnica “NAUČI BOJE”
-poticanje samostalnosti -razvoj samopouzdanja -osjećaj uspjeha -razvoj dječje radoznalosti -poticanje međusobne komunikacije djeteta i roditelja |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
-umetaljka”CVJETIĆI”
-razvoj fine motorike prstiju i šake -razvoj koordinacije oko-ruka -manipuliranje i isprobavanje ponuđenim materijalom -poticanje na logičko zaključivanje -razvoj koncentracije i pažnje -razvoj vizualne percepcije
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
-pjesma”BOJE”-Dukatino
-kreativno izražavanje-otisak bojom -razvoj likovne radoznalosti,estetske osjetljivosti,razvoj dječje mašte |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
-Podna igra”SKOK NA SKOK”
-razvoj spretnosti,kontrola pokreta -razvijati sposobnost ravnoteže tijela kod savladavanja prepreka te kod nošenja predmeta |
1.Slikovnica: “Nauči boje”
Dragi roditelji,
jedna od omiljenih slikovnica u jaslicama je slikovnica “NAUČI BOJE”.
Uz pomoć mišića Gricka u ovoj slikovnici s djetetom možete lako upoznati boje, razlikovati ih i imenovati. Stranica sa šarenim krugom može se otvoriti,tako da dijete okrene strelicu prema odgovarajućoj boji. Slikovnica je jednostavna, edukativna i zabavna. Tvrdog je uveza što je prikladno za jasličku dob.
Kada ste sa djetetom okrenuli i imenovali sve boje u šarenom krugu,možete ga potaknuti da pokazuje boje u okolini. Iskoristite zajedničko vrijeme npr. šetnju i potičite dijete da uočava i pokazuje sve predmete u istoj boji, imenujte djetetu predmete iz neposredne okoline tako da kažete i koje je boje taj predmet npr.(plavo more,nebo;žuto sunce…).Djetetu možete postavljati i pitanja (npr. Koje je boje ovaj auto?)
2.Izrada umetaljke “CVJETIĆI”
Potreban materijal: kutija od jaja, drveni štapići u boji (špatule za grlo), tempere, kolaž papir, ljepilo.
Način igre: dijete umeće štapić u boji u otvor odgovarajuće boje na kutiji od jaja.
3.Pjesma “Boje”-Dukatino
(Izvor YouTube https://www.youtube.com/watch?v=EWE4A5mQ2zg)
4.Likovne aktivnosti
Likovne aktivnosti su jedan oblik dječjeg stvaralaštva na području likovne umjetnosti kojim dijete reagira slobodno, nesputano i spontano.
Likovna aktivnost: otisak bojom
Potreban materijal:bijeli papir, tempera, posude za boju, plastične čaše, role wc papira.
Dijete nanošenjem boje predmetom radi otisak na papiru. Otiskivanje je djetetu zabavno, jer se dijete igra, koristi poznate predmete na nov način.
5.Podna igra “SKOK NA SKOK”
Potreban materijal: kreda u boji
Nacrtajte kredom krugove na podu. Započnite prvi skakati, vrlo brzo će vam se vaše dijete priključiti u igri. Možete skakati sunožno, na jednoj nozi, naizmjenično…Možete postaviti i igračke na krugove i zadati djetetu zadatak da ih sakupi. Dovoljno je 15-ak minuta, vaše dijete će se vrlo brzo umoriti.
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan: 18.05.2020 – 22.05.2020.
Djeca u dobi od 1-3 godine
Prijedlog pripremile odgojiteljica: Lucija Dobrić |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
Slikovnica: “Moje tijelo”
-stvaranje pozitivne slike o sebi -upoznavanje svog tijela -poticanje samostalnosti -poticanje međusobne komunikacije |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
Igra: Sviranje na boci
-poticanje na slušanje -učenje pojmova veće, manje -učenje boja |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
Igra: Prstići
-potiću usvajanje jezičnih konstrukcija, pravilno izgovaranje glasova i riječi -razvoj različitih osjetilnih sustava -razvoj koordinacije |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
Igra: Glazbeni kipovi
-razvoj koordinacije pokreta -razvoj pokretljivosti -usvajanje novih pojmova |
1.Slikovnica “Moje tijelo”
Dragi roditelji,
preporučujemo djeci dragu slikovnicu “Moje tijelo”. Udobno se smjestite te zajedno s vašim djetetom razgledavajte i komentirajte ilustracije. Ova slikovnica je ujedno i jako poučna; dijete će puno toga naučiti kao što su dijelovi tijela.. Djetetu možete ponuditi i jedno zrcalo; dajte mu da se gleda i promatra sebe. Ako je dijete malo veće možete mu ponuditi papir i bojice da pokuša nacrtati sebe odnosno ono što vidi u zrcalu. Ujedno na taj način dijete stvara pozitivnu sliku o sebi.
2.Igra: Sviranje na bocama
Materijali: staklene boce različitih veličina, boja, voda, drvena žlica ili štapić
Tijek aktivnosti: Dajte djetetu da udari štapićem svaku posudu i potaknite da odsvira svoju vlastitu melodiju- Možete napuniti posude različitom količinom tekućine i dati mu štapić. Različita količina vode stvarati će različite zvukove.
3.Igra :Prstići
Materijal: Djetetova rukica
Tijek igre: Djetetu pričamo i uvlačimo jedan po jedan prstić počevši od palca i na kraju stisnemo cijelu šaku
Prvi prstić spavat želi
Drugi mu laku noć želi
Treći mu priču pričao
Četvrti mu zapjevao
A peti ga je pokrio
Zaspali su zajedno
prsti svi zvijezdama pokriveni.
4.Igra: Glazbeni kipovi
Tijek igre: Djeca plešu uokolo uz glazbu. Kada glazba utihne moraju ostati u položaju u kojem se zateknu.
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan:18.05.2020. – 22.05.2020.
Djeca u dobi od 1 – 3 godine
Prijedlog pripremila odgojiteljica: Branka Iljadica |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
Slikovnica : Veliki i mali zec
-razvoj komunikacije -razvijanje pozitivne slike o sebi -učenje moralnih vrijednosti |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
Pokus:Što tone što pluta
-uočavanje razlika -poticati i razvijati kreativnom izražavanje
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
Pjesmica: „Zekini jadi“
-razvoj komunikacije -poticanje pravilnog izgovaranja riječi
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
Igra: Proslijedi balon po krugu
-razvoj koordinacije pokreta -razvoj preciznosti -razvoj pokretljivosti |
1.Slikovnica: “Veliki i mali zec”
Dragi roditelji,
za vas smo pripremili slikovnicu „Veliki i mali zec“. Zajedno s djecom čitajte i gledajte ilustracije. Poslije pričanjem razgovarajte i komentirate slikovnicu.
2.Pokus: „Što tone, što pluta?“
Materijali:
-voda
-zdjela
-čepovi od pluta
-kamen
-drvo
Postupak: Zdjelu napunite s vodom i lagano materijal po materijal bacajte u vodu zajedno s djecom gledajte i komentirajte što tone što pluta.
Pjesmica: „Zekini jadi“
Materijal :slikovnica Zekini jadi
Postupak: zajedno s djecom recitirajte pjesmicu i pratite ilustracije uz slikovnicu.
„Zekini jadi“
Juri zeko iz daleka,
oblijeva ga znoj,
trči jadan, žedan, gladan
i uzdiše joj!
Prepao se jer je netko
povikao stoj,
pa će trkom skloniti se
u kućerak svoj.
Kada stiže u kućicu
mali zeko moj,
srce mu je zaigralo
Huja huja hoj!
Poslije trke zekanove
smirio se gaj,
zaspao je mali zeko
Haja paja paj.
Pa sad sanja divne snove
da je mjesec maj,
od salate sve zeleno
pravi zečji raj.
Ali kad se iz sna prene
bit će sreći kraj,
uzdisat će gladni zeko
Aj jaj jaj jaj jaj!
3.Igra: Proslijedi balon po krugu
Sjednite u krug pustite glazbu. Napušite balon i počnite se dodavati s balonom kada glazba stane tko god drži balon u tom trenutku izlazi iz kruga i može zadržat balon.
.