Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan: od 18.05.2020. – 29.05.2020.
Djeca u dobi od : 3-6 god.
Prijedlog pripremile odgojiteljice: Mila Kovač i Željana Ljubić |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
Priča:“ Mrav dobra srca“
-razvijanje empatije prema drugima, -razvijanje skupne povezanosti, -prihvaćanje različitosti, -njegovanje pozitivnih osobina i vrijednosti svakog bića |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
-izrada lutaka mrava i cvrčka,
izrada instrumenata, saznanja o životu mrava
-poticati prirodnu radoznalost djeteta. -obogatiti dječje spoznaje o životinjskom svijetu (svijet kukaca) -poticanje na logičko zaključivanje -istraživanje svjetla i sjene .istraživanje zvuka |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
-brojalica:“ Pada kiša“
-glazbena igra :“ Mravi“ -lutkarske igre u kazalištu sjena
Poticati kod djeteta slobodno i stvaralačko istraživanje u govornom, glazbenom,likovnom i scenskom izražavanju, -poticanje pravilnog izgovora, -poticanje ritma |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
-pokretne igre : „Care gospodare“,utrka,
-omogućiti djetetu potrebu za kretanjem potičući razvijanje motorike cijeloga tijela -razvoj grafomotorike – natjecateljske igre
|
Poslušajte priču o cvrčku i mravu
Nakon što ste djetetu pročitali priču, porazgovarajte s njim o priči (zašto je mrav bio tužan, što mislite zbog čega je tata potjerao cvrčka?…).
Koje su karakterne osobine mrava, zašto cvrčka smatraju lijenim, da li je to što cvrčak radi isto posao, da li je on za to stvoren?
Rade li svi ljudi isi posao? Svaki posao je potreban i važan i svakog treba cijeniti bez obzira što radi.
Našem svijetu su potrebni i cvrčci i mravi!
-Možete u enciklopediji ili na internetu pogledati kako je organiziran život mrava, ili promatrati mrave u dvorištu ili šetnji.
AKTIVNOST KOJE MOŽETE RADITI S DJECOM
1.Možete crtati mrave olovkom ili flomasterima,možete otiskom prsta umočenog u boju otiskivati mrave i bojom ili flomasterom crtati noge
2.Slike od kolaža
3.Mravi od plastelina
4.Jednostavne lutke mrava i cvrčka od rola papira i kartona za jaja
5.Glazbena igra : MRAVI
Potrebna je rukavica koja će biti tijelo mrava i loptica za glavu, može biti i od čarape ili samo zalijepite oči od krpica.
Za izradu instrumenata možete koristiti predmete koje imate u kući: plastične boce, posude, limenke, štapove, razne sjemenke
-izrada bubnja: na limenku nategnete balon i zavežete, štapići mogu biti od ražnjića i plutenog čepa ili jednostavno dvije olovke,
-možete okrenuti limenke naopako, ili svirati na običnoj plastičnoj kanti ili boci.
-izrada šuškalica :obične plastične boce ili posude, role od papira napunite
sjemenkama, rižom ili što već imate u kući.
Možete ih bojati i ukrašavati po želji.
Kad ste napravili instrumente i lutku rukavicu, igra može početi. Dijete stavi rukavicu na ruku, vi ili drugo dijete uzima šuškalicu.
Dijete „mrav“ šeta sitnim „koracima“ po stolu , a osoba koja ima šuškalicu ga prati šuškanjem. Kad mrav stane prestane i šuškanje. Mrav može skočiti na neki predmet na stolu i to se poprati šuškanjem. Uloge se izmjenjuju.
U drugoj varijanti mrav može pratiti ritam šuškalice, kad šuškalica zašuška mrav krene, kad prestane mrav stane. Može šetati u bržem i sporijem ritmu.
Znamo da postoje i mravi vojnici, pa tako mogu marširati uz ritam bubnjeva.
Mravi se mogu prošetati i po djeci i odraslima, malo ih poškakljati, pomaziti,
što će sigurno izazvati veselo raspoloženje.
6.Brojalica ;“Kiša pada“
-Sad kad već imate gotove instrumente može ih iskoristiti i
s njima popratiti brojalicu.
Možete potražiti na internetu i neke druge brojalice, a mogu ih i djeca sama izmišljati.
7.Izrada mravinjaka i štapnih lutkica (kazalište sjena)
Malo veću kutiju izrežete u obliku mravinjaka,zalijepite na nju tanju krpu,
ako nemate može neki prozirniji papir. (Ja nisam imala veću kutiju.)
Stavite iza svijeću.
Djeca nacrtaju mrava i cvrčka ili kojeg god žele kukca, zalijepe na deblji karton i izrežu. Zalijepite slamku, deblji karton ili štapić i lutke su gotove.
Ako nemate kutiju, možete samo raširiti plahtu, upaliti lampu iza nje, ugasiti svjetlo, uzeti lutke i čarolija sjena će početi.
Uživajte!
8.Nekoliko zabavnih igri:
– Care, gospodare koliko je sati?
Ako vas u kući ima više možete igrati ovu igru. Igrači su posloženi u liniju,a na udaljenosti ispred njih stoji drugi igrač koji je car. Djeca ga pitaju: „Care gospodare koliko je sati? On odgovara npr. : pet mravljih, tri skakavčeva,
sedam rodinih, konjskih ili bilo kojih…Onaj igrač koji prije dođe do cara je pobjednik i on postaje car.
-Utrka
Na pod u dva reda na razmaku od pola metra postavite neke predmete (boce,
knjige… Igrači (2 igrača) stanu na start , svatko ispred svojih predmeta i utrkuju (kao slalom) najprije mravljim korakom, a zatim skakavčevim. Pobjednik je onaj koji se prije vrati na start.
Za predškolce, možete igru malo zakomplicirati.
S djecom napišite na kartonu i izrežite sva slova abecede. Svako dijete ima svoju kutiju koja stoji na startu. Na drugom kraju na papir velikim slovima napišete neku riječ (za dvoje djecer azličite riječi sa istim brojem slova). Dijete doskakuće do papira, vidi koje mu slovo treba, ode po njega(samo po jedno slovo). Pobjednik je onaj koji prije ispiše zadanu riječ i vrati se na start..
-Brojenje koraka
Djeca mogu brojiti koliko mravljih koraka ima od stola do vrata, a koliko skakavčevih ,koliko ima maminih mravljih koraka a koliko dječjih…..
A za kraj poslušajte pjesmicu o mravu.
Želimo čestitati rođendan našoj djeci koja ga slave u ovom mjesecu.
Lovre, Helena, Ruby i Adrian sretan vam rođendan!!
https://www.youtube.com/watch?v=Nm2cnqxxsBM
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan:11.05.-15.05.2020.
Djeca u dobi od 4-7
Prijedlog pripremila odgojiteljica: Drenka Ćosić Bukić |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
1.Priča za djecu:Pčelica u potrazi za prijateljstvom
-poticanje na prihvaćanje različitosti -poticati suosjećanje za prirodu,biljni i životinjski svijet -razvoj pozitivnih moralnih vrijednosti -razvoj pozitivne slike o sebi -razvoj samopouzdanja
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
2.Izrada lutaka od kuhača
3.Memori:Pčela 4.Kuhanje čaja sa medom -razvoj logike -razvoj vizualne percepcije -poticanje istraživačkih aktivnosti -razlikovanje i imenovanje boja -uočavanje razlika među oblicima i pojavama |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
5.Dramatizacija na temu: Prijateljstvo
-razvoj likovnog, scenskog i govornog stvaralaštva -poticanje dječje mašte, samostalnosti i kreativnosti -razvoj pravilnog izgovora -bogaćenje dječjeg rječnika
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
6.Boje oko nas
-razvoj pokretljivosti cijelog tijela -razvoj spretnosti,upornosti -razvoj samostalnosti i pažnje
|
VAŽNI DATUMI | 15.05.Međunarodni dan obitelji |
1.PRIČANJE PRIČE: Pčelica u potrazi za prijateljstvom
Draga djeco i roditelji,udobno se smjestite i pričanje jedne lijepe priče može započeti.
Letjela i letjela naša pčelica u potrazi za prijateljstvom.
Zzzz..bzzzzz…Leteći stiže do jedne velike livade prekrivene mnoštvom cvijeća.
Među cvijećem se posebno isticao veliki žuti cvijet.
Doletje pčela do njega i sjede na njegove latice.Zzzz..bzzzz..
Tužna spusti svoja krila i klonu bez riječi.Cvijet je pozdravi i upita:“Draga pčelice,
reci mi zašto si tako žalosna?“
„Ah,nemam ni jednog prijatelja!“-odgovori pčelica.
Cvijet nastavi:“Hočeš li se igrati sa mnom,želiš li biti moja prijateljica?“
Pčelica se tužno osmjehnu i stidljivo reče:“Naravno da bih željela biti tvoja prijateljica! Zašto to ne bih željela?Ali ti moraš znati da ja imam veoma oštar žalac!“
Cvijet je upita zbunjeno:“Naravno da znam! Ali ne razumijem,kakve to ima veze sa mnom?“
Pčelica tužno objasni:“Ako se posvađamo u igri,mogu te ubosti!“
Cvijet se i dalje čudio:“Pa dobro ubodi me,šta ima veze!?!“
Pčelica je bila iznenađena:“Pa zar se ti nimalo ne bojiš?“
Cvijet se raspoloženo smijao:“Ne,ne bojim se!“
„Zato što češ se napiti mog soka i od njega napraviti ukusan,sladak med!“
Pčelica poletje u zrak od sreće.
„Ti si moj najbolji prijatelj i igrat ćemo se zajedno!“
Potom se nastaviše radovati i igrati.
Nakon čitanja priče zajedno porazgovarajte o pročitanom,komentirajte sa djecom pročitano.
Djeci se mogu postaviti npr. pitanja:
1.Što ti se najviše svidjelo u priči?
2.Tko je tvoj najbolji prijatelj,prijateljica?
3.Kako sve prijatelj može pomoći tužnom prijatelju?
4.Voliš li ti okus meda?
Sa drvenim bojicama, pastelama ili flomasterima djeca potom mogu na papir nacrtati cvijet ili cvijeće koje vide u svom stanu,kroz prozor,u vrtu,dvorištu ili susjedstvu.
Ako dijete ne zna ime cvijeta koje vidi i crta,eto prilike za nova znanja i spoznaje.
Evo i kako nacrtati pčelicu ?
2.IZRADA LUTAKA OD KUHAČA
Potrebni materijali:drvene kuhače,flomasteri,temp.boje i kistovi,papir u boji-kolaž,ljepilo za papir,škarice i malo mašte.
Sa nekoliko izrađenih lutaka od kuhača djeca mogu glumiti,improvizirati samostalno ili sa svojim ukućanima kratke igrokaze na temu prijateljstva.
Uživajte zajedno i zabavite se ?
3.IZRADA MEMORY KARTICA:PČELA
Potreban materijal:papir za printanje,karton,pisač,škare,ljepilo za papir
4.KUHANJE ČAJA SA MEDOM
Potreban materijal: čaj,med, plastična ili drvena žličica, posuda za kuhanje čaja, šalice za čaj..
Pripremite čaj s djetetom uz Vaš nadzor. Dodajte čaju meda, kušajte med drvenom ili plastičnom žlicom.
Uživajte zajedno i zabavite se ?.
Evo prilike za stvaranje navike konzumiranja zdrave hrane.
Uživajte u čajanki!
5.DRAMATIZACIJA S LUTKAMA
Potreban materijal:prethodno izrađene lutke od kuhača
Sa nekoliko izrađenih lutaka od kuhača djeca mogu glumiti,improvizirati samostalno ili sa svojim ukućanima kratke igrokaze na temu prijateljstva.
Uživajte zajedno i zabavite se ?.
6.IGRA: BOJE OKO NAS
Potreban materijal:Karton ili papir, pastele, drvene ili vodene boje, kistovi, štipalice
Od papira ili kartona izrežite krug, podijelite ga na jednake dijelove, a djeca neka odijeljena polja tj. dijelove kruga bojaju različitim bojama.
Dijete ili odrasla osoba odabere 4 boje na koje stavlja štipalice, a sljedeći je zadatak u svojoj okolini pronaći i imenovati predmete tih zadanih boja.
Štipalice ponovo stavljate na 4 nove kombinacije boja i nova potraga može započeti.
Dinamična i vesela edukativna igra idealna za zatvoreni prostor ili boravak na otvorenom.
I za kraj preporuka za cijelu obitelj: Uz hladni ili topli čaj možete pogledati animirani film: Pčelica Maja
7. DRAMATIZACIJA :“TRI LEPTIRA“
Koristeći prethodno izrađene lutke od papira i kartona djeca mogu sama manipulirati lutkama i kreirati svoju priču.Roditelj se po potrebi može uključiti kao partner i glumac.
8.ZAMIŠLJENO PUTOVANJE
2-6 igrača
Stolice postavljamo jednu do druge ili jednu iza druge. Sjedamo na njih i one postaju naša čarobna vozila.
Jedan igrač govori upute i nabraja gradove u koje ćemo doputovati.On je vođa puta.
Nakon što smo posjetili 3 grada vođa puta postaje drugi igrač,dotadašnji putnik.
Udobno se smjestite,nasmiješite i putovanje može započeti.
Dok sjedeći putujemo u našem čarobnom vozilu lupkamo lagano dlanovima o koljena.
Nakon nekog vremena vođa izgovara:Stižemo u „Letograd“,raširimo ruke,one su naša krila jer u „Letogradu“se leti.
Svi igrači glume da lete.
Kad poželimo ponovo krenuti na put prestanemo letjeti,“palimo motore“,a dok putujemo dalje u našim vozilima sad lupkamo lagano stopalima o pod.
Vođa određuje i izgovara:Sljedeći grad u koji stižemo je „Pljeskograd“. Počinjemo pljeskati dlanom o dlan jer u pljeskogradu se plješče.
Kad nam je dosta biti u „Pljeskogradu“ nastavljamo putovati u našem vozilu i dok putujemo sad lupkamo lagano dlanovima o ramena. Vođa puta nastavlja: Sljedeći grad u koji stižemo je „Zujograd“.Ponovo širimo ruke, to su naša krila, sad opet letimo i istovremeno zujimo.Ustima proizvodimo zvuk zzzzzz..zzz..zz.
Kad smo se dovoljno nazujali nastavljamo putovati.Dok sjedimo u našim vozilima ponovo dlanovima tapšemo po koljenima dok putujemo.
Dok vam je zabavno nastavljate putovati, izmišljati gradove u koje putujete i pokrete koji su popularni za taj grad.
…Svaki igrač koji je vođa puta ima pravo izabrati pokrete prilikom putovanja u čarobnom vozilu te ime grada i pokrete koji se izvode u gradu.
Predlažemo da zadnji grad u koji ćete doputovati bude „Plesograd“jer u njemu se pleše.Tada se svi igrači ustaju, izlaze iz svojih vozila i zajedno se još malo možete zabaviti i razgibati plesom.
Dobru vam zabavu želimo i Sretan put! ?
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan: 04.05.2020. – 08.05.2020.
Djeca u dobi od 4-6 godina
Prijedlog pripremile odgojiteljice: Mila Kovač i Željana Ljubić |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
Priča: Strašna priča (Daj, Almo ne gnjavi)
Poticanje prirodne znatiželje djeteta, te razvoj samopouzdanja, samostalnosti i odgovornosti
Osnaživanje djeteta za demokratski dijalog sa ostalima, slobodno iznošenje svojih misli, stavova i viđenja |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
Aktivnosti: Izrada dvorca i lutaka
Izrada katapulta i loptica
Razvoj logičkog mišljenja Poticanje na samostalnost izrade zadanog
Usvajanje brojanja do 10 ; odnosa među količinama (više, manje, jednako) |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
Dramatizacija priče : Strašna priča
– razvoj vještine slušanja i razumijevanja -bogaćenje dječjeg rječnika -podupiranje dječjeg kreativnog stvaranja -poticanje prepričavanja priče -poticanje dječje kreativnosti i mašte prilikom dramatizacije priče
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
Igra: Strelice
Igra: Ubacivanje loptica u dvorac (kutiju) – razvoj muskulature šake i prstiju – razvijanje sposobnosti orijentacije u prostoru u odnosu na vlastito tijelo – razvoj spretnosti, koordinacije i preciznosti pokreta |
1.Priča: Strašna priča
Dragi roditelji
Neka vaše dijete legne na kauč (krevet), zatvori oči i zamisli dvorac u kojem je prije mnogo, mnogo godina živio kralj, kraljica, njihov dječak- princ Almo, njihovi vojnici, podanici,…,a vi, draga mama (tata) sjednite u udobnu fotelju i počnite čitati priču o znatiželjnom dječaku – princu Almu.
Ovo je strašna priča, i zato započinje jednim:
-Aaaaaaaaaaaaaaa !
… vriskom.
Taj vrisak je pripadao, glavom i ustima, kraljici Anabeli. Jer dok je jutros stajala kraj prozora i dugo češljala svoju kraljevsku kosu, kraljica Anabela je iznenada ispred sebe ugledala.. ugledala je ugledala… Oh, to je bilo nešto toliko strašno da se nije moglo ni izgovoriti!
Kralj Alonso IV se jako naljutio, iako ni sam nije znao na koga se to treba ljutiti. On nije volio da njegova kraljica zbog nečega, tko zna čega, vrišti i blijedi od straha. Zbog toga je odmah navukao svoj ratnički oklop (istina, teškom mukom, jer prošlo je mnogo godina otkad je zadnji put ratovao), okupio pedeset najhrabrijih vitezova, zavitlao mačem, viknuo:
– Za mnom, junaci!
…i krenuo u potragu za Nepoznatim.
Nije morao daleko ići, tek nekih dvadesetak koraka, kada su oni njegovih pedeset vitezova na Kraljevskom Balkonu opazili ZMAJA! Bio je to toliko velik zmaj da je na Kraljevski Balkon mogao nasloniti samo svoju golemu zmajevsku njušku. Uz to, bio je toliko ružan da su svi vitezovi u isto vrijeme uzviknuli:
– Bljaaaaaak! (To nije bilo nimalo pristojno, pa makar se radilo i o najružnijem Zmaju na svijetu).
I što je najgore od svega, ovaj Zmaj je izgledao toliko zastrašujuće s onim svojim iskešenim zubima i vatrom koju je sipao iz usta, da je kralj Alonso IV ne razmislivši ni trena, povikao:
– Bježimooooooo!
Eto kakav je bio taj nepoznati Zmaj. Naprosto straaaaaaašan!
Ni od koga pozvan, ni od koga očekivan a još manje željen, krenuo je on obilaziti oko dvorca (jer bio je prevelik da bi u njega mogao ući). Škiljio je kroz prozore, grebuckao kandžama po zidinama dvorca, njuškalo oko Kraljevske Kuhinje i plašio sve redom. Kamo god bi pogledao svojim golemim buljavim očima, začulo bi se :
– Joooooooj!
-Aaaaaaaaaaaaj!
-Hiiiiiiiiiiiiiiiiii!
lako je i sam imao želju vrištati, kralj Alonso IV se na vrijeme sjetio da je on ipak kralj pa je zato samo naredio da se svi prozori dobro zatvore i preko njih spuste debeli zastori. Zatim je sazvao hitan sastanak u Dvorani Rata.
I dok je tako Alonso IV sastančio, kraljica Anabela dolazila k sebi hladeći se lepezom, a u cijelom dvorcu vladala nesvakidašnja tama, princ Almo je, ništa ne sluteći, mirno spavao. A kada se konačno probudio, glasno zijevnuo i jako protegnuo, skočio je iz kreveta i -širom otvorio prozor!
Sigurno već pogađate koga je tamo ugledao. Ravno pred njim stajao je Zmaj. Ili barem jedan njegov dio. Onaj najružniji. Točnije rečeno -glava.
Uauuuuuuu! – uskliknuo je Almo zadivljeno.
– Ti si Zmaj?!
Zmaj se poveselio jer mu je eto netko konačno otvorio prozor. Klimnuo je velikom glavom i zamahao debelim repom (od čega su se sva stakla u dvorcu zatresla). Zatim je duboko udahnuo, dobro napunivši svoja zmajevska pluća, i već je htio izrigati ogroman plamen iz usta, kada je začuo pitanje:
– A jeste li vi zmajevi zapravo gušteri?
Iznenađen, Zmaj se zagrcnuo, zakašljao i štucnuo, pa je umjesto vatre ispustio par bijednih kolutića dima, kada je začuo sljedeće pitanje:
– Jesu li tebi možda nešto u rodu dinosaurusi?
Zbunjeni Zmaj se počeškao vrhom repa po ušima i zamislio, «Gušteri? Dinosaurusi?» U glavi mu se sve počelo miješati, a sljedeće pitanje je već sustizalo prethodno:
– Čime pereš te tvoje ogromne zube? Ili su ti možda žuti i pokvareni? Zini da vidim, hoćeš li?
Posramljeni Zmaj je čvrsto stisnuo usta.
– Znaš, nije mi jasno-nastavljao je Almo, sve se više naginjući kroz prozor, – kako uopće uspijevaš letjeti tako debeo? Kada bi bio mršaviji, možda bi ti uspjelo odletjeti čak do Mjeseca, ha?
Zmaj je osjećao kako mu se od silnih pitanja vrti u glavi. Postajalo mu je sve slabije i slabije. Zakolutao je očima, zamahnuo repom i posljednjim se snagama vinuo u zrak.
– Hej, Zmaju, kamo ćeš? Vrati se! Imam te još toliko toga za pitati! vikao je za njim princ Almo.
Ali Zmaj se nije osvrtao. Letio je što dalje, tamo gdje ljudi samo vrište i ne postavljaju nikakva pitanja. I više se nikada nije vratio.
Da kada je princ Almo spasio kraljevstvo od opasnog Zmaja slavi se kao veliki praznik. Pjevaju se pjesme i igraju igrokazi o golemoj nemani i malom, ali neustrašivom dječaku. I svi se vesele. Svi osim princa Alma koji se, pogleda uperenog u nebo, često zapita:
Zar je moguće da se jedan strašni zmaj uplašio mojih pitanja?
Daj, Almo, ne gnjavi
Ana Đokić
Nakon čitanja priče slijedi razgovor o priči. Postavljamo pitanja:
Da li ti se svidjela priča?
Da li se Almo bojao zmaja?
Tko se bojao zmaja?
Zašto je zmaj otišao? ..
Nakon razgovora djeci možete ponuditi papir i bojice (flomastere) i reći im da nacrtaju što im se najviše svidjelo u priči.
2.Aktivnost: -Izrada dvorca i lutaka
– Izrada katapulta i loptica od papira
Materijal potreban za izradu dvorca: kartonske kutije, papirnate role, škare, nož za papir, uhu ljepilo ili silikonsko ljepilo, a ako ćemo dvorac obojati onda i boje po izboru ( tempere, vodene boje, flomasteri,…).
Materijal potreban za izradu lutke – Ljudi: role od papira, papir u boji, novine, ukrasni papir, zlatna (srebrna) folija, flomasteri, škare, ljepilo.
A kako ćete izraditi lutku princa Alma i lutke vojnika, ostavljamo vama na volju.
Materijal potreban za izradu lutke zmaja: kartonske kutije za jaja, flomasteri (tempere), crveni kolaž – papir ili karton obojan u crveno, škare, ljepilo i malo konca za povezivanje kutija.
ili Kapa za glavu (zmaj osoba).
Materijal potreban za izradu katapulta: kamena ploča, štipalica, plastični čep, uhu (silikonsko) ljepilo, a za loptice: papir
3.Dramatizacija priče: Strašna priča
Sredstva i pomagala: napravljeni dvorac, lutke kralja, kraljice, princa Alma, vojnika, zmaja
Dijete prepričava priču koristeći izrađene lutke, a mogu mu se priključiti i ostali članovi obitelji. Igrajući se, dijete može kreirati neke svoje priče, nove situacije u kojima se može nalaziti princ Almo,…
4.Igra: Strelice
Igra: Ubacivanje loptica u dvorac (kutiju)
Igra: Strelice
Potreban materijal: papiri veličine A4 i deblji flomaster (za nacrtati strelice).
Igra: Ubacivanje loptica u dvorac (kutiju)
Materijali: 2 x 10 loptica, katapult, dvorac (kutija)
Opis igre:
-2 igrača. Svatko ima 10 loptica
-1. igrač baca katapultom svih 10 loptica u dvorac
-Broji koliko je loptica ubacio
-Igra 2. igrač. On broji svoje ubačene Loptice
Pobjednik je onaj koji ima više ubačenih loptica.
Ako ima jednak broj ubačenih, nema pobjednika, a igra se ponavlja.
Draga djeco,
Nadamo se da će vam ponuđene aktivnosti biti zanimljive i da ćete se svi u obitelji zabaviti.
Do skorog viđenja
Vaše tete Mila i Željana
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan:27.04.-01.05.2020.
Djeca u dobi od 4-7
Prijedlog pripremila odgojiteljica: Drenka Ćosić Bukić |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
Priča o prijateljstvu:Tri leptira
-poticati suosjećanje za prirodu,biljni i životinjski svijet -razvoj pozitivnih moralnih vrijednosti -razvoj samopouzdanja i pozitivne slike o sebi
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
1.Izrada lutaka od prirodnih materijala
2.Nacrtaj u leptiru ili cvijetu zadani uzorak -razvoj logike -razvoj sposobnosti klasifikacije -razlikovanje i imenovanje boja te različitih geometrijskih oblika -uočavanje razlika među oblicima i pojavama |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
Dramatizacija:“Tri leptira“
-poticanje dječje mašte i kreativnosti pri govornom izražavanju -razvoj pravilnog izgovora -bogaćenje dječjeg rječnika |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
-razvoj koordinacije i pokreta cijelog tijela -razvoj spretnosti,preciznosti,upornosti -razvoj samostalnosti i pažnje
|
VAŽNI DATUMI | 29.04.Međunarodni dan plesa |
1.TRI LEPTIRA
Dragi roditelji i djeco,udobno se smjestite i pričanje priče može započeti!
Jednog sunčanog proljetnog popodneva letjela su iznad zelene livade tri leptira: bijeli, crveni i žuti. Spuštali su se razigrano čas na jedan, čas na drugi cvjetić.
Iznenada nebo pokriše tamni oblaci. Zatim poče padati kiša. Leptiri žurno poletješe svom domu, ali nađoše vrata zatvorena. Ostadoše na kiši. Njihova krilca bila su sve teža i teža.
Kad u vrtu ugledaše velike cvjetove ljiljana, poletješe onamo. Zamoliše: „Ljiljane bijeli, otvori nam svoje latice da se sklonimo od kiše!“ Ljiljan odgovori: „Bijelog leptira mogu primiti. Crvenog i žutog ne mogu.“ Bijeli leptir tada reče: „Ako nećeš primiti i moja dva prijatelja, hvala ti na gostoprimstvu!“ I sva trojica odletješe.
Kiša je padala sve jače. Leptirići primijetiše krupan crveni tulipan. Pohitaše k njemu i ljubazno ga zamoliše: „Dobri tulipane, dopusti nam da se sklonimo u tvoju kućicu! Kiša će nas upropastiti…“
„Neka uđu crveni i žuti. Bijelog leptira ne primam“, reče tulipan. „Tvoja nam zaštita ne treba ako ne primiš svu trojicu. Radije ćemo zajedno umrijeti nego da svoga prijatelja ostavimo“, rekoše uvrijeđeno crveni i žuti i odletješe.
Taj razgovor čulo je sunce. Odmah je rastjeralo oblake. Zasjalo je toplo i osušilo krilca leptirićima. Oni su ponovno poletjeli na livadu. Igrali su se sve do večeri. Kada se sunce smrklo, vratili su se kući i, umorni, slatko zaspali.
Nakon čitanja priče zajedno porazgovarajte o pročitanom.
Djeci se mogu postaviti pitanja, kao npr:
1.Što ti se najviše svidjelo u priči?
2.Tko ili što ti se možda nije svidjelo!?
3.Da li si ti nekad nekome nešto pomogao’
4.Tko tebi pomaže kad ti treba pomoć?
5.Kako su se leptiri osjećali kad ih cvjetovi nisu htjeli skriti od kiše sve zajedno?
6.Što bi ti napravio drugačije da si u priči cvijet?
Sa drvenim bojicama, pastelama ili flomasterima djeca potom mogu na papir nacrtati svoj doživljaj priče,cvjetnu livadu ili likove iz priče.
2.IZRADA LUTAKA OD KARTONA I PAPIRA
(leptir i cvijet)
Materijali: papirnate role od ubrusa,škarice,ljepilo za papir,kolaž papir ili hamer papir,karton,ukrasni papiri,flomasteri pastele,drvene perle..
Postupak: Papirnate role se mogu izbojati pastelama,flomasterima ili obljepiti kolaž papirom.
Na papir nacrtati krila leptira,izrezati ih škarama i zalijepiti na tijelo-rolu.
Krila možete obojati i ukrasiti pastelama, flomasterima ili raznim oblicima od kolaž papira,budite maštoviti i kreativni.Za ticala vam mogu poslužiti slamke,štapići za uši ili jednostavno izrezani komadić papira.Umjesto plastičnih nacrtajte ili zalijepite sami leptiru oči.
Za izradu cvijeta isto rolu-stabljiku izbojati ili obljepiti papirom,na drugi papir nacrtati cvijet,izrezati ga sa škaricama i potom ga zalijepiti na gornji rub role i dobili ste stabljiku sa cvijetom koji također možete ili obojati ili ukrasiti po želji.
3.NACRTAJ U LEPTIRA I CVIJET ZADANI UZORAK
Materijali: Papir,kartonske role,drvene bojice
Postupak: Pripremite 5, 6 „kartica“ od papira ili kartonskih rola i na njima ispišite određeni broj broj,slova, geom.oblika.. Djeca biraju jednu po jednu karticu tj.uzorak te u prazni cvijet ili leptir crtaju onoliko geom.oblika,brojeva i slova koliko ih ima u zadanom uzorku.
Nacrtajte više leptira i cvijetova. Većina djece će znati sama nacrtati oblik nekakvog cvijeta i leptira,bilo bi ih dobro potaknuti da to sami i naprave.
4.DRAMATIZACIJA :“TRI LEPTIRA“
Koristeći prethodno izrađene lutke od papira i kartona djeca mogu sama manipulirati lutkama i kreirati svoju priču.Roditelj se po potrebi može uključiti kao partner i glumac.
5.ZAMIŠLJENO PUTOVANJE
2-6 igrača
Stolice postavljamo jednu do druge ili jednu iza druge.Sjedamo na njih i one postaju naša čarobna vozila.
Jedan igrač govori upute i nabraja gradove u koje ćemo doputovati. On je vođa puta.
Nakon što smo posjetili 3 grada vođa puta postaje drugi igrač, dotadašnji putnik.
Udobno se smjestite, nasmiješite i putovanje može započeti!
Dok sjedeći putujemo u našem čarobnom vozilu lupkamo lagano dlanovima o koljena.
Nakon nekog vremena vođa izgovara: Stižemo u „Letograd“,raširimo ruke,one su naša krila jer u „Letogradu“se leti.
Svi igrači glume da lete.
Kad poželimo ponovo krenuti na put prestanemo letjeti,“palimo motore“,a dok putujemo dalje u našim vozilima sad lupkamo lagano stopalima o pod.
Vođa određuje i izgovara: Sljedeći grad u koji stižemo je „Pljeskograd“. Počinjemo pljeskati dlanom o dlan jer u pljeskogradu se plješče.
Kad nam je dosta biti u „Pljeskogradu“ nastavljamo putovati u našem vozilu i dok putujemo sad lupkamo lagano dlanovima o ramena. Vođa puta nastavlja: Sljedeći grad u koji stižemo je „Zujograd“. Ponovo širimo ruke,to su naša krila,sad opet letimo i istovremeno zujimo. Ustima proizvodimo zvuk zzzzzz..zzz..zz.
Kad smo se dovoljno „nazujali“ nastavljamo putovati. Dok sjedimo u našim vozilima ponovo dlanovima tapšemo po koljenima dok putujemo.
Dok vam je zabavno nastavljate putovati, izmišljati gradove u koje putujete i pokrete koji su popularni za taj grad.
Svaki igrač koji je vođa puta ima pravo izabrati pokrete prilikom putovanja u čarobnom vozilu te ime grada i pokrete koji se izvode u gradu.
Predlažemo da zadnji grad u koji ćete doputovati bude „Plesograd“ jer u njemu se pleše.Tada se svi igrači ustaju,izlaze iz svojih vozila i zajedno se još malo možete zabaviti i razgibati plesom.
Dobru vam zabavu želimo i Sretan put! ?
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan: od 20.04.2020 – 24.04.2020.
Djeca u dobi od 4 do 6 godine
Prijedlog pripremile odgojiteljice: Mila Kovač i Željana Ljubić |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
1. Priča: Pčelica i vrapčić?
– stvaranje vrijednosnog sustava i učenje moralnih vrijednosti
– stvaranje pozitivne slike o sebi
– poticanje samostalnosti, samopouzdanja i odgovornosti |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
2. Aktivnost: Izrada lutaka
A) od kartona B) od čarapa
-poticanje na uočavanje veza i odnosa među predmetima
-poticanje na logično zaključivanje |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
3. Dramsko-scensko izražavanje
Igrokaz: Pčelica i vrapčić
-upućivati na pravilnu animaciju lutkom -poticanje pravilnog izražajnog govora |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
4. Igra: Vrapčić traži pčelicu (toplo hladno)
– razvoj koordinacije pokreta i pokretljivosti cijelog tijela
|
1.PRIČA “Pčelice i vrapčić”:
Dragi roditelji!
Ugodno te smjestite ( za stol ili trosjed) i kad dijete bude spremno slušati, pročitajte mu priču “Pčelica i vrapčić.”
Čitanje priče “Pčelice i vrapčić”
Nekoć je postojao prekrasan vrt. U blizini vrta tekao je potočić. Jednoga dana, pčela je došla tražiti cvjetove. Letjela je iznad potoka ali pokušavajući proći preko njega, krila su joj se smočila i ona više nije mogla letjeti, pa je pala u vodu. Na stablu u blizini sjedio je vrabac. Vidio je kako se pčela muči i sažalio se nad njom. Uzeo je list sa stabla, odletio do pčele i uz pomoć lista izvukao je iz vode. Kad su joj se krila osušila, pčela je zahvalila vrapcu i odletjela nazad u svoju košnicu. Nekoliko dana kasnije, vrapčić je spavao na stablu, a pčela je letjela okolo u potrazi za cvijećem. U međuvremenu dječak s praćkom u ruci se igrao tamo. Pčela je vidjela da se dječak sprema praćkom pogoditi vrapca. Kada je dječak naciljao, pčela je ubola dječaka i on je zaplakao, a vrapčić se probudio i odletio.
Nakon čitanja postavljajte djetetu pitanja:
“Da li ti se svidjela priča?”
“Što ti se najviše svidjelo?”
“Tko ti se nije svidio i zašto?”
“Da li si ti nekada nešto dobro napravio?”
“Da li je netko tebi pomogao?”
“Tko? Kad?”
“Što pčelica radi na livadi?”
. . .
A sad, evo ti papir, drvene bojice (flomasteri) pa nacrtaj što ti se najviše svidjelo ili nacrtaj vrapčića i pčelicu. (Njih kasnije možete zalijepiti na karton, izrezati, nataknuti na štapiće i dobiti dvije štapne lutkice s kojima se može glumiti…)
2.IZRADA LUTAKA PČELICE I VRAPČIĆA OD ČARAPA
Materijal potreban za izradu lutaka: stare čarape, hulahopke, rukavi od majica, punjenje iz jastuka, pamuk, krpice, škare, konac, igla, deblji konac, gumice ili trakica za vezanje, krpice, i dugmad za oči…
Izrada vrapčića:
Izrada ptičice: napuniti čarapu sa punilom i stegnuti čarapu na mjestu gdje će biti vrat.
Stegnuti gdje će biti rep i višak čarape odrezati.
Od viška napraviti krila i zašiti. Napraviti kljun ,oči (od tkanine ili dugmadi), noge ako želite od tkanine žice….
Izrada pčele:
Od čarape oblikovati tijelo,zadak zašiti.
Odvojiti glavu gumicom ili zavezati koncem.
Izrezati crne trakice od čarape ili drugog materijala, zašiti ili zalijepiti.
Krila napraviti od bijele tkanine,tila,najlona…
Napraviti oči, ticala, noge po želji
3.DRAMSKO-SCENSKO IZRAŽAVANJE- Igrokaz: Pčelica i vrapčić
Materijali: lutka vrapčića, lutka pčelice, plava tkanina (potočić), tkanina sa cvjetnim uzorkom (livada), lonac sa lisnatim cvijećem (stablo), lutka dječaka sa pračkom.
Tijek:
Pčelica leti po livadi.
Pčelica: ” Zzzzzz kako je lijep onaj cvijet preko potoka. Letim do njega zzzzzz”.
Dok leti preko potoka.
Pčelica: “Jooj smočila su mi se krila. Upomoć! Upomoć!”
Dječak: „ ……………………………………“
…
A što će dalje biti draga djeco i roditelji napišite zajedno i pošaljite nam tekst. Možete napisati i malo drugačiji završetak i uvesti neke druge likove..
Na našoj stranici nalazi se mail adresa na koju nam možete slati svoje uratke, dramatizacije, crteže. Pošaljite nam fotografije svojih likovnih radova, svoje crteže, lutkice, scenu..
Sve ćemo ih objaviti na našim stranicama
Mail adresa je:
Potrudite se, zabavite se i uživajte.
I za kraj
4.IGRA: Vrapčić traži pčelicu (toplo hladno)
U susjednoj prostoriji dijete broji na glas:
-1,2,3…10, izašao bijeli mjesec,
na mjesecu stolica,
na stolici četka,
neću pričat iz početka.
Ja polazim.
(Dok dijete izgovara brojalicu roditelj skriva pčelicu.)
Dijete kuca na vrata, otvori vrata držeći vrapčića u ruci i kaže: Dobar dan.
Mama: “Dobar dan. Koga tražite vrapčiću?”
Vrapčić (dijete): ” Jednu pčelicu.”
Mama: “Izvolite tražite.”
I dok dijete traži mama govori toplo, ako je dijete blizu skrivene pčelice, ili hladno, ako je daleko.
Kad dijete pronađe pčelicu zamjenjuje se uloge.
Dragi roditelji!
Nadamo se da smo vam ovim idejama pomogli da što kvalitetnije i zabavnije provedete vrijeme kod kuće sa svojim djetetom.
Očekujemo slike vaših radova, tekstova, noviteta i dječjih osmijeha, a puno pozdrava i poljubaca šalju vam odgojiteljice Mila i Željana.
P.S. Nadamo se da ćemo se uskoro vidjeti.