Aktivnosti za djecu u periodu od 11.05. do 15.05. 2020.
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan od 11.05.2020. – 15.05.2020.
Djeca u dobi od 3. do 6..godine
Prijedlog pripremile odgojiteljice Gordana Kalauz, Lidija Sekulić i Jadranka Budimir
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOGRAZVOJA DJETETA |
1. Priča: „Nezadovoljna bubamara“
(izvor: YouTube, autor: Sunčana Škrinjarić) · razvoj pozitivnih emocionalnih stanja · razvoj pozitivnih stavova i odnosa prema sebi · poticanje na prihvaćanje različitosti |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOGRAZVOJA DJETETA |
2. Istraživačke aktivnosti „Bubamara“
3. Igra brojevima · Poticanje istraživačke aktivnosti · Poticanje na logično zaključivanje · Razvoj vizualne percepcije |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA GOVORA, KOMUNIKACIJE I STVARALAŠTVA DJETETA |
4. Likovne aktivnosti „Napravi bubamaru“
· razvoj likovnog stvaralaštva s neoblikovanim materijalima · razvoj estetike kod djeteta 5. Pjesma „Nije lako bubamarcu“ |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG IPSIHOMOTORNOGRAZVOJA DJETETA |
6. Igra „Bubamara“
· Razvijanje koordinacije i spretnosti okulomotorike · Razvijanje sposobnosti održavanja ravnoteže 7. Igra „Dodirni bubamaru“ · Razvoj mišića ruku i nogu · Poticanje poskakivanja, skakanja i istezanja 8. Igra „Kreći se kao …“ |
+ Dodatne aktivnosti za djecu i roditelje.
1.SLUŠANJE PRIČE „NEZADOVOLJNA BUBAMARA“
Dragi roditelji!
Slušanje je jedno od govornih djelatnosti s kojima se dijete prvo susreće. Zvukovi i riječi koje čuje već od rođenja s vremenom tvore djetetov svijet. Slušanje priča ima posebnu ulogu u dječjem životu. Razlozi zašto djetetu treba ponuditi slušanje priča bez vizualnog podražaja:
- razvoj komunikacije
- razumijevanje osjećaja
- razvijanje usredotočenosti na neku radnju
- poticanje kritičkog mišljenja
- poticanje mašte
Pronađite neko mirno i tiho mjesto gdje ćete s djetetom poslušati priču „Nezadovoljna bubamara“
(izvor YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2vnh4w5VBtA)
Nakon slušanja priče postavite djetetu neka pitanja:
- Zašto je bubamara bila nezadovoljna?
- Kakve je boje željela biti?
- Koga je srela bubamara?
- Kako je bubamara postala zelena?
- Je li tada bila zadovoljna i sretna?
- Tko je bubamari pomogao mudrim savjetom?
- Kako se bubamara osjećala kada joj je kiša oprala zelenu boju?
Pitajte dijete:
- Kada si ti nezadovoljan i zašto?
Razgovor može biti jako zanimljiv i možete doznati kako Vaše dijete razmišlja o sebi.
Na kraju razgovora potaknite dijete da nacrta što mu se najviše svidjelo u priči ili neki svoj osjećaj nezadovoljstva.
2.ISTRAŽIVAČKE AKTIVNOSTI „BUBAMARA“
U vrtiću često koristimo enciklopedije da bi proširili dječja znanja i spoznaje.
Koristeći enciklopediju djeca:
- uče nove riječi
- razvijaju istraživačke vještine
- bolje razumiju svijet oko sebe
- mogu s lakoćom zapamtiti sve što pronađu
Ako nemate enciklopedije možete koristiti Internet da bi doznali sve o bubamarama
(vrste, boje, oblici, korist u prirodi…)
3.IGRA BROJEVIMA
Sa Internet stranice (https://www.teacherspayteachers.com/Product/Ladybird-Ladybug-Mat-Number-bonds-to-10-Adding-Mat-2126178) je potrebno isprintati predloške i izrezati ih.
Upute: Zadati djetetu zadatak (5 + 2 = _ ). Dijete stavlja točkice na bubamaru po zadatku, zbraja sve točkice te dodaje broj na rješenje.
4.STVARALAČKE AKTIVNOSTI „NAPRAVI BUBAMARU“
Nudimo Vam nekoliko jednostavnih načina kako s djetetom napraviti bubamare.
5.PJESMA „NIJE LAKO BUBAMRACU“
(izvor YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xMDv-vgNrnk)
Pjesmu „Nije lako bubamarcu“ možete djetetu puštati dok radi, a i nakon rada može zaplesati sa svojim bubamarama.
6.IGRA „BUBAMARA“
Upute: Na otvorenom kredom nacrtati veliku bubamaru, a na njoj točke veličine dječjeg stopala i u njih upisati brojeve od 1 – 10 (za mlađu djecu može manje brojeva). Dijete tada sunožno skače prateći brojeve od 1 – 10.
7.IGRA „DODIRNI BUBAMARU“
Upute: Napušite balon i oslikate ga kao bubamaru, vežite konop. Bubamaru objesite u zatvorenom ili vanjskom prostoru iznad dohvata djeteta. Dijete skače da bi dodirnulo bubamaru (balon). Također, može se koristiti i crtež djeteta.
8.IGRA „KREĆI SE KAO…“
Upute: Sa Internet stranice (https://www.pinterest.es/pin/437341813815068981/) je potrebno isprintati kocku, izrezati stranice, pojačati kartonom i zalijepiti u kocku. Dijete baca kocku i oponaša kretanje određenog kukca.
Draga djeco i roditelji,
nadamo se da će vam uz naše aktivnosti biti zabavno i da se brzo vidimo u našim vrtićima!
Nudimo vam još nekoliko igara i aktivnosti vezano uz temu:
- Matematička igra „Bubamara i list“
- Upute: Bubamare s različitim brojem točkica, listovi s brojevima.
Dijete broje točkice na bubamari i pridružuje broju ispisanom na listu.
- Igra „Tri u red“
- Upute: Na oblutke možete oslikati neke druge kukce ili bubamare u nekoj drugoj boji.
Svaki igrač ima pet kukaca, slažete po redu u odgovarajuće polje dok neko ne složi tri u nizu u bilo kojem smjeru.
- Igra „Pronađi put“
- Upute: Neka dijete prstom pronađe put svakog kukca do njegovog cvijeta.
- „Bubamara i brojevi“
- Upute: Na podložak nacrtati bubamaru bez točkica i broj od 1 – 10.
Dijete plastelinom oblikuje točkice i dodaje bubamari prema zadanom broju.
- Radni list „Označi put“
(Internet izvor: https://www.dreamstime.com/print-handwriting-practice-sheet-basic-writing-educational-game-children-cartoon-ladybug-image133751692)
- Upute: Olovkom označi put svakog kukca do njegovog staništa.
OSTANIMO ODGOVORNI!
Prijedlog aktivnosti za djecu i roditelje
Tjedan: 11.05.2020.- 15.05.2020.
Djeca u dobi od 3 – 6 godina
Prijedlog pripremile odgojiteljice: Ivana Blaić |
|
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SOCIO-EMOCIONALNOG RAZVOJA DJETETA |
Priča „Zeko i potočić“
– Razvijanje pozitivne slike o sebi – Poticanje samostalnosti, samopouzdanja i odgovornosti – Poticati suosjećanje za prirodu, biljni i životinjski svijet |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
SPOZNAJNOG RAZVOJA DJETETA |
Izrada makete „Šuma“
– Razvoj sposobnosti klasifikacije – Stvaranje pojmova i uočavanje veza i odnosa između životinje i pojava, te životinja i prirode – Stvaranje novih spoznaja i proširivanje znanja o životinjama i njihovim potrebama |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
RAZVOJA KOMUNIKACIJE DJETETA |
„Pogodi koja sam životinja“
„Domaće životinje koje daju mlijeko“ „Domaće životinje koje nesu jaja“
– Poticanje pravilnog govora i izgovora djeteta – Poticanje dječje mašte i kreativnosti pri govornom izražavanju – Razvoj logike |
AKTIVNOSTI IZ PODRUČJA
TJELESNOG I PSIHOMOTORNOG RAZVOJA DJETETA
|
Pokretna igra „Glazbene stolice“ – Razvoj koordinacije pokreta, preciznosti i pokretljivosti – Razvoj samostalnosti |
1.Priča „ZEKO I POTOČIĆ“
Dragi roditelji i djeco, udobno se smjestite i pričanje priče može započeti!
„ZEKO I POTOČIĆ“
Bio jednom jedan mali zeko. Živio je u jazbini sa svojom mamom i mnogobrojnom braćom i sestrama nedaleko od jednog potočića.
Svi zečići su jako voljelo taj potočić, ali mali zeko posebno.
Dane je provodio sretan skačući po potočiću i igrajući se do mile volje dok se god ne bi spustio mrak i došlo vrijeme za spavanje.
A onda su došli hladniji dani, zekina braća i sestre su sve češće ostajali kod tople kuće umjesto igre u potočiću… Ali mali zeko nije odustajao, svaki dan on bi došao skakao i šljapkao po svom potočiću. Zeku nije smetala ni kiša ni vjetar ni hladnoća, sve dok je čuo žubor svog voljenog potočića zeko je bio sretan.
A onda jednog dana dogodilo se nešto strašno. Čim se probudio mali zeko je imao osjećaj da nešto nije kako treba. Izjurio je van, a vani – imao je što vidjeti – krajolik je bio pokrivenim snježnim pokrivačem. To je bila prva zekina zima i uplašila ga je silna bjelina, a ni hladnoća koja je probijala do kostiju nije pomogla.
Onda se mali zeko sjetio svog potočića i odjurio ga vidjeti. Međutim, koliko god ga je tražio, potočića nije nigdje bilo.
Obeshrabren i u suzama mali zeko se uputi kući. Ništa mu nije bilo jasno.
Mama zečica je upitala malog zeku: “Zeko, zašto plačeš“? Zeko je grcajući u suzama
ispričao što se dogodilo.
Na žalost, mama zečica mi nije mogla pomoći.
Konačno je zeko odlučio potražiti pomoć šumskih životinja… I tako se zaputio u šumu. Prvo je sreo velikog vuka i upitao ga zna li možda gdje je nestao njegov potočić…
Ali vuk nije znao. Zatim je sreo medu, ali ni medo nije znao. Ipak, mali zeko se nije dao obeshrabriti. Sljedeća životinja koju je sreo bio je šumski jež, ali ni od njega nije bilo pomoći.
I tako je zeko tumarao šumom sve dok nije sreo šumsku liju. Na njegovo pitanje lija je odgovorila: „Mali zeko nemoj biti tužan. Tvoj potočić nije nestao! Samo se zaledio. Čim dođe ljepše vrijeme i snijeg malo okopni, tvoj potočić će veselo žuboriti.
Mali zeko se zahvalio liji i cijelim putem do kuće je skakao od sreće. Nije više bio tužan jer je vjerovao lijinim riječima. Svakog dana dolazio je provjeriti žubori li njegov potočić, ali zima je dugo potrajala… sve dok jednog dana zeko nije ugledao sunce. I sve bi kako lija reče.
Zekinoj sreći nije bilo kraja. Skakao je i skakao po svom voljenom potočiću… godine su prolazile i zeko više nikad nije tugovao za potočićem jer je znao da je priroda takva i da iako ga trenutno nema, doći će njegov potočić opet kada dođe proljeće.
Nakon čitanja priče zajedno porazgovarajte o pročitanom, a djeci možete postaviti i pitanja npr.
- Što ti se najviše svidjelo u priči?
- Što ti se nije svidjelo u priči?
- Zašto je zeko bio tužan?
Djeca potom mogu na papiru nacrtati svoj doživljaj priče.
- SLIKA OD SOLI –
Potreban materijal: tvrdi bijeli papir, olovka, bijelo ljepilo, sol, vodene boje i kistovi.
Na papiru olovkom nacrtajte sliku te bijelim ljepilom prekrijte trag olovke. Istresite sol tako da obilno prekrije oblike od ljepila. Podignite papir i otresite višak soli. Lagano umočite kist u željenu boju i kapnite malo boje na sol.
Raznim bojama obojite svoj crtež (kistom samo lagano dodirujte sol). Kad je slika potpuno suha, svijetliti će u prekrasnim bojama.
2.IZRADA MAKETE ŠUMA
Potreban materijal. Drveni štapići ili grančice, komadi spužve, novinski papir, krep traka, glinamol, tempere i kistovi, bijelo ljepilo, kamenčići, šiške, kora od drveta, kartonska kutija.
- IZRADA JAZBINE;
Postupak kaširanja: od novinskog papira napravimo kuglice te ih spajamo ljepilom i modeliramo željeni oblik jazbine. Kada su kuglice čvrsto povezane, oblažemo ih krep trakom i konačno na krep traku nanosimo komadiće novinskog papira umočenog u ljepilo. Osušenu jazbinu bojamo temperom.
- IZRADA STABALA –
Postupak: Spužvu režemo škarama do željenog oblika krošnje stabla. Pri sredini spužve nataknemo drveni štapić ili grančicu čiji ćemo donji dio obložiti glinamolom kako bi stablo bilo statično.
Temperom obojamo i krošnju i deblo stabla.
3.IGRA „POGODI KOJA SAM ŽIVOTINJA“?
Potreban materijal: krep traka, flomaster
- Postupak igre:
- Papirići na kojima se napiše traženi pojam i potom zalijepi na čelo igrača.
- Igrač treba što prije pogoditi pojam koji je napisan na kartici koja mu je načelu. Dopušteno je postavljati pitanja na koja je moguće dobiti odgovor da ili ne.
- Ako je odgovor suigrača (kojima igrač postavlja pitanja da, tada je dopušteno postaviti sljedeće pitanje. Ako je odgovor ne, igru nastavlja slijedeći igrač.
4.IGRA „DOMAĆE ŽIVOTINJE KOJE DAJU MLIJEKO“
„DOMAĆE ŽIVOTINJE KOJE NESU JAJA“
Potreban materijal: tvrdi bijeli papir, izrezani papiri promjera 3×5 cm, drvene boje, magneti i silikonski pištolj. (U slučaju da nemate magnete, nema problema tada igra neće biti zidna nego stolna)
Postupak izrade: djeca nacrtaju i drvenim bojama bojaju domaće životinje. Na svakom kvadratiću papira promjera 3×5 cm ispisujemo slova pojedine životinje (svako slovo pojedinačno). Na bijelom papiru pored slike životinja crtamo onoliko kvadratića
Koliko ima slova u nazivu životinje. Kvadratići svih životinja su u različitim bojama tj. kvadratići pojedine životinje iste su boje kao i odgovarajuća joj slova. Pomoću boje mlađa djeca spajaju slova naziva pojedine životinje.
5.POKRETNA IGRA „GLAZBENE STOLICE“
Stolice se poslažu u krug. Važno je da ima onoliko stolica koliko ima igrača. Glazba kreće glasno. Voditelj je okrenut leđima igračima, te naglo stiša glazbu. Igraču trebaju što prije sjesti na praznu stolicu. U sljedećem krugu jedina se stolica izbacuje. Glazba ponovno kreće, a igrači hodaju u krug oko stolica. Na prestanak glazbe trebaju što prije naći praznu stolicu i sjesti. Kako je ovaj put jedna stolica manje, netko će ostati bez stolice.
Taj igrač izlazi iz igre i navija. U svakom krugu se izbacuje po jedna stolica i jedan igrač izlazi iz igre. Na kraju dva igrača hodaju oko jedne stolice. Čiji će refleksi biti brži i tko će sjesti na stolicu nakon prekida glazbe, taj je pobjednik igre.